nedeľa, mája 13, 2007

Turistický zrub a výstup na Panskú Javorinu

Cieľ výletu: Panská Javorina, vrch v pohorí Považského Inovca leží v nadmorskej výške 942,6 m n.m. Toto nie je určite typ na cykloturistiku, skôr na pešiu turistiku a to len pre zdatnejších. Výstup začal v Novej Vsi nad Váhom - na začiatku obce od Hôrky odbočiť z hlavnej vpravo Novianskou dolinou, potom lesnou cestou-neznačenou trasou (nutná turistická mapa). Neustále stúpanie lesnou cestou nás vyvedie na modrú značku. Modrá značka vedie z obce Kálnica. Ako sa tam dostať sa dočítate neskôr. Po modrej značke vpravo -smer Sedlo Polámaný vrch(619 m.n.m.) až po križovatku s červenou značkou, Pod ostrým vrchom(830 m.n.m).
Terén je náročný, cesta kamenistá, plno konárov, na niektorých úsekoch bicykel aj na plece, inak sa nedá. Ale výhľady sú krásne. Zo Sedla pod Panskou Javorinou posledná skúška odhodlania a sme hore na Panskej Javorine ( no dobré tri hodiny). Z obce Nová Ves nad Váhom sme prešli zhruba 12-13 km a prekonali zhruba 740 výškových metrov. Z Panskej Javoriny sa dá pokračovať po žltej značke do Podhradia a na Topolčiansky hrad. Po zelenej značke na Duchonku. Naspäť na červenú a na Bezovec a tak ďalej, podľa chuti.
Táto oblasť je tri hodiny vzdialená od civilizácie, preto chcem všetkých upozorniť na
super
turistický zrub a blízko zrubu voda z prameňa potoka Kálnica:
Citujem zo stránky obce Kálnica:
Turistický chodník vedie z obce Kálnica cez Polámaný vrch
na hrebeň Považského Inovca, po ktorom je možné pokračovať po červenej turistickej značke južným smerom na Panskú Javorinu /943m n.m./ alebo severným smerom na Inovec /1 042m n.m./. Cca 300 m pod hrebeňom je vybudovaný voľne prístupný turistický zrub ( je to po modrej značke smer od Ostrého vrchu na Polámaný vrch), v ktorom je možné i voľne prenocovať, resp. posedieť pri ohnisku s výbornou vodou.
Cykloturistika-
Do Kálnice je možné odbočiť zo Štiavnickej resp. z Vážskej cyklomagistrály v obci Kočovce, časť Rakoluby. Dížka odbočky je 4km. Sústava lesných ciest vytvára vynikajúce možnosti aj pre horské bicykle. V lyžiarskom areáli PIESKY sú vybudované dve trate pre zjazdovú a pretekársku cyklistiku. V súčasnosti sa pripravuje prepojenie tejto cyklomagistrály na cyklotrasu spájajúcu obec Kálnica s obcou Selec, v Trenčianskom kraji, pokračujúca cez Mníchovu Lehot
u a Soblahov do Trenčína. Odporúčam využiť tento zrub na zregenerovanie síl, na doplnenie vody, aj na prenocovanie. Zrub je dobre vybavený a určite sa oplatí 300 metrov z modrej odbočiť.

(dňa 12.5.2007, 9:00-19:00, Vrbové-Piešťany-NováV.-Panská Javorina-a späť, 92 km, prevýš. 740 m)