sobota, mája 26, 2007

Topolčiansky hrad

Hrad hlboko v pohorí Považského Inovca, ležiaci nad obcou Podhradie. Vznikol v prvej polovici 13. storočia. V roku 1446 hrad dobyli a vypálili Hunyadyho vojská. Hrad je známy stupňovitou vežou.Podrobnejšie o hrade.
Od 18. storočia hrad pustol.
My budeme tentokrát dobýjať hrad tejto trase Vrbové-H.Streda- Lúka-Modrová-Stará Lehota-Nová Lehota- na zelenú turistickú značku - za horárňou doľava -prejdeme po modrej okolo chát do Podhradia a na hrad.(42 km)
Po prekonaní vrcholu stúpania zo S. Lehoty až na odbočku na Bezovec, zídeme na Novú Lehotu. Prekrásnou dolinou sa vyberieme po lesnej ceste stále stúpaním až na vrch Za horárňou sa vyhneme prudkémustúpaniu na Hrabový vrch- pôjdeme lesnou spevnenou cestou- na Smutný vŕšok- tu sa napojíme na modrú, ktorá vedie až do Podhradia. Pozor na tiežturistov na autách, prevažoval okres TO, ktorí v hojnom počte

brázdia tieto cesty.
Na ceste späť môžeme navštíviť Dastínsku kyselku - bohatý a chutný to zdroj minerálov. Dastínsku kyselku nájdeme, ak na Novej Lehote asi v strede obce odbočíme smerom na Dominove kopanice. V obci je to vyznačené smerovou tabuľkou. Odmenou za námahu Vám bude vynikajúca železitá minerálna voda, ktorú chodia ľudia brať zo širokého okolia.

Z kyselky možeme pokračovať na Dominovu kopanicu- na ovčín, zídeme do Starej Lehoty- potom Modrová-Modrovka-
Ducové-Moravany-Piešťany.....

KLM súbor (pre zobrazenie treba mať nainštalovaný program Google Earth)

Priebeh trasy Vrbové-Topolčiansky hrad, ako to bolo zaznamenané v programe Sports Tracker na N73 pomocou GPS modulu Nokia LW-3D.